Waarom mensen reviews lezen voordat ze een hotelkamer boeken

Waarom mensen reviews lezen voordat ze een hotelkamer boeken

In de hotelbranche wordt er veel waarde gehecht aan de tevredenheid van gasten. Dit is niet gek, want klanten die tevreden zijn zullen eerder terugkomen en anderen aanraden om ook bij jouw hotel te verblijven. Daarom is het voor hotels van groot belang om regelmatig de reviews onder de loep te nemen en klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. In onderstaand blog kun je lezen wat het belang hiervan en waarom dit voor ieder hotel van toegevoegde waarde is.

Voordelen van bedrijfsreviews en klanttevredenheidsonderzoek

Een bedrijfsreview is een beoordeling die gasten achterlaten na een verblijf in het hotel. Dit kan op verschillende websites of via directe communicatie met het hotel. Een klanttevredenheidsonderzoek is een meer uitgebreide enquête die wordt afgenomen onder gasten om hun ervaring en tevredenheid over verschillende aspecten van het hotel in kaart te brengen. Ten eerste bieden reviews en klanttevredenheidsonderzoek inzicht in hoe gasten het verblijf hebben ervaren. Dit stelt het hotel in staat om verbeterpunten te identificeren en hun dienstverlening hierop aan te passen. Door te luisteren naar de feedback van gasten, kan het hotel de kwaliteit van hun diensten en faciliteiten verbeteren, waardoor de tevredenheid van gasten zal stijgen. Daarnaast kunnen reviews en klanttevredenheidsonderzoek ook als marketinginstrument dienen. Positieve reviews kunnen namelijk potentiële gasten overtuigen om voor jouw hotel te kiezen. 

Hotelkamer boeken? Eerst recensies lezen!

Voordat mensen een hotelkamer boeken, zoeken ze vaak naar informatie van andere gasten die eerder in het hotel hebben verbleven. Dit doen ze door middel van reviews en klanttevredenheidsonderzoek. Waarom vinden mensen deze beoordelingen en onderzoeken zo belangrijk? Ten eerste omdat het hen een realistisch beeld geeft van wat ze kunnen verwachten van het hotel. In plaats van enkel af te gaan op de mooie foto’s op de website, krijgen ze door de reviews en onderzoeken een beter beeld van de ervaringen van eerdere gasten. Hierdoor kunnen ze een weloverwogen keuze maken en eventuele teleurstelling voorkomen. Daarnaast geeft het lezen van bedrijfsreviews en het invullen van een klanttevredenheidsonderzoek mensen een gevoel van betrokkenheid bij het hotel. Bedrijfsreview via Feedback Company? Dat is een verstandige keuze, door het over te laten aan een professional, zul je merken dat dit echt werkt voor je bedrijf!